Mira vertelde ook nog over haar uitstap naar zee. De zee was blauw en het strand was geel. Er lagen schelpen en er waren vogels. 'Dat zijn meeuwen!', zei August.
We besloten om een techniekje rond de zee te verzinnen. Konden we iets doen met zand? We mengden zand uit onze zandbak met lijm in een potje. Dit deden we op een stevig papier en we legden er ook schelpen op. Nadien stempelden we de blauwe zee en werden er vissen en boten uit papier geknipt. Deze kregen een mooie plek op ons werk. Tobin maakte zo het 'Tobineiland', terwijl Mera een school vissen maakte in haar zee. Annelore tekende een zeemeermin en Noah grote golven.
Op dinsdag sloten we de dag af met een poppenkastverhaal van Tobin en August. Dat ging over een leeuw en een olifant. We leerden daarbij het lied 'Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar de olifant'.
Op woensdag gingen we zwemmen.
Donderdag vertelde Tuur over de teek die gisteren plotseling op zijn buik zat. 'Het was een klein, zwart beestje', vertelde hij. We deden een onderzoek, want: waar woont de teek? Hoe moeten we de teek verwijderen? Hoe ziet de teek er precies uit?
We kwamen zo te weten dat de teek een zwart/bruin beestje met acht poten is. Net zoals de spin. Teken komen voor in bossen, in onze tuin en zitten voornamelijk in hoog gras. Een teek kan niet springen. Als je een teek hebt, mag je deze niet platknijpen en moet je een pincet gebruiken.
De Monstertjes sloten onze dag af met een geïmproviseerd toneel over een garage waar een
heleboel auto's werden gerepareerd. Dat hebben ze goed gedaan!
Op vrijdag werkten we alvast nog even verder aan het afscheidscadeau van de oudsten en liepen we in de namiddag mee met de loopwedstrijd van de Regenboogjes.
Volgende week vliegen we onze laatste schoolweek van dit schooljaar in...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten